dinsdag 3 april 2018

Dag 9: zondag 8 oktober

De planning lekker omgegooid! Ik wilde heel graag eens bij O'hana in het Polynesian Resort eten, maar het was ons niet gelukt om een reservering te scoren. Een dag van te voren keek ik nog eens, en er was een plekje vrij voor het ontbijt!

Tip: ook al is het 180 dagen van te voren niet gelukt om een reservering voor een restaurant te scoren, blijf proberen! Er zijn veel mensen die dubbele boekingen doen, en dan later besluiten om er 1 te laten vallen of om wat voor reden ook te annuleren!

Het werd dus een nog iets bijzondere tripje dan dat het al was! Ik had het al gemeld: hier heeft mijn vriend mijn ten huwelijk gevraagd, bij mijn favoriete character Stitch! Daarna liep de fotograaf met ons mee, en zorgde dat het bekend was dat we iets te vieren hadden. Je kreeg een Hawaiiaanse lei, en zo konden ze herkennen of iemand iets aan het vieren was!









Dit was ons uitzicht! Het kasteel van Magic Kingdom kan je zien. We wilden 's middags naar Universal's Citywalk gaan, en daar ook wat eten. Maar omdat we zo vol zaten van het ontbijt en we zo dichtbij Magic Kingdom waren, zijn we heel even het park ingegaan. Echt maar heel even, want het was mega druk! We hebben geen attracties gedaan. We wisten dat de country bears rondliepen in Frontierland en die hadden we nog niet ontmoet. Plus, we hebben het gratis spelletje Sorcerers of the Magic Kingdom deze trip ontdekt! Ik wist al wel van het bestaan af, maar we hebben het nooit gespeeld! Omdat het maandag Columbus Day is, was het dit weekend erg druk in de parken! Goed moment om even rustig een spelletje te spelen!






Tip: Speel Sorcerers of the Magic Kingdom! In mainstreet, links, zit een gebouw waar je start om dit spel te spelen. Per persoon krijg je een pakketje met 5 kaarten. Deze heb je nodig om de slechterikken te verslaan! De kaarten zijn erg leuk om te verzamelen, ook hierin zitten kaarten die common, uncommon, rare en very rare zijn. Plus je hebt bij Mickey's Not So Scary Halloween Party en Mickey's Very Merry Christmas Party speciale party kaarten die alleen op die avonden te verkrijgen zijn, max. 1 per persoon! Mocht je toevallig ook kaarten hebben, en je hebt dubbele om te ruilen, stuur me maar een PB! We hebben nu 9 dubbelen, en 4 dubbele party cards en we moeten er nog 32 van de 70! Het is een heel leuk spel wanneer het weer slecht is, en wanneer het super druk in de parken is! Je maakt soms poortjes open, en er zijn veel mensen die het bestaan van dit spel niet weten, wat soms verbaasde blikken oplevert als jij met je kaart opeens ergens een gordijn opzij schuift en er begint een filmpje te spelen!



Hierna zijn we naar Universal gegaan.

Tip: Ik weet het niet helemaal precies, maar overdag is het parkeer tarief bij Universal ongeveer $20. Mocht je alleen voor de Citywalk gaan, kun je overwegen om 's avonds te gaan. Volgens mij betaal je na 19uur geen parkeerkosten! 



Na Universal hebben we de auto ingeleverd bij het Swann Resort, daar de bus naar Disney Springs gepakt waar het ook super druk was! We vonden het wel goed voor vandaag, lekker op tijd naar het hotel!

Nog 6 dagen Disney tegoed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten