zondag 22 oktober 2017

Tripreport runDisney weekend 2017

Na de editie van 2016 werd bekend gemaakt wanneer het runDisney event terug zou komen in 2017, namelijk 21-24 september. In 2016 hadden we het pakket gekocht, en dit jaar gingen we weer voor een pakket, maar nu met Jaarpas korting, zonder entreetickets. En dat was wel heerlijk om niet te hoeven stressen om de bib-only verkoop die steeds maar weer werd uitgesteld. We verbleven in Hotel Cheyenne in een Texas room. Het gezelschap bestond dit keer uit mijn vriend en mijn moeder. Mijn moeder was al 10 jaar niet meer in DLP geweest (hoeft geen medelijden te hebben, in die tijd is ze meerdere keren naar WDW geweest). Aangezien we toch een kamer hadden met een extra bed, ging ze gezellig mee.

Donderdagnacht om 2:30 vertrokken we uit het oosten van het land om richting Parijs te vertrekken. Na 30min probeerde ik steeds de verwarming op te draaien, maar het werd maar niet warmer. De verwarming van mijn auto bleek niet te werken! Door de kou hebben we al veel eerder een plaspauze ingelast dan normaal (ik had 3uur gereden, normaal stop ik na 3,5uur rijden). Gelukkig na het opnieuw starten van de auto, deed de verwarming het weer!

Om 9uur kwamen we aan in het hotel, de kamer was nog niet klaar, maar dat maakte ons niet zoveel uit.  We gingen na het inchecken gelijk het park in, eerst moesten we de vouchers van mijn moeder nog omwisselen voor echte tickets. We hadden goedkope 3 dagen parktickets via de Britse site Picniq gekocht. Vlak voor de ingang staat een automaat waar je zelf je voucher kan scannen en dan krijg je je echt park tickets. Ideaal, en geen wachtrij! (Volgens mij omgerekend voor 3 dagen €112 betaald, en je kreeg 10-20% kortingsbonnen voor Earl of Sandwich en Planet Hollywood onder andere, die je meerdere keren kon printen.)


Iets voor 10uur kwamen we het park in. Ik had het al gelezen op het forum, er staat nu een photopass fotograaf bij het Kasteel!

De opbouw van de 10K!
De eerste dag is altijd de dag van de meeste attracties. We gingen eerst naar Adventureland voor de vernieuwde Pirates, die hadden we allemaal nog niet gezien. Ik vind vooral de toegevoegde effecten erg mooi, en Barbossa is echt te gek! Ik vind alleen jammer dat “we wants the redhead” eruit is, en ik vind Jack Sparrow in WDW toch wat beter gemaakt. 



Hierna naar Peter Pan, Pinokkio en Sneeuwitje in Fantasyland, er stond nergens een lange wachtrij.


Hierna wat gedronken en een 25th anniversairy donut gehad! Maken we zelden mee dat wij de enige gasten zijn!



Fastpass voor Big Thunder Mountain gehaald, die over 45min al in zou gaan. Om de tijd te doden naar Phantom Manor geweest, blijft altijd leuk! Wat winkeltjes bekeken, gezien vandaag de laatste dag was met 20% korting op merchandise met onze Dreampas. Er stond al aardig wat versiering van CoCo. Vrolijke skeletten, helemaal mijn straatje! (Foto's een andere dag gemaakt, komt nog!)


Daarna onze jaarpassen verlengd, voor John een Flex en voor mij een Plus. Ze vroegen of we een nieuwe foto erop wilden, maar natuurlijk! We kunnen weer 16 maanden verder met onze jaarpas (helaas hadden we geen stempels verzameld, dus een betaalde verlenging is het geworden).

Daarna even rust puntje bij de bar van Planet Hollywood, hier hadden via Picniq ook kortingvouchers voor. Lekker cocktails hebben ze daar hoor!

Hierna geshopt bij Disney Village, een beetje tegen onze normale regel in “niet alles op de eerste dag kopen”, gezien we na vandaag geen 20% maar nog “maar” 10% korting kregen. We zagen om 14uur al een gigantische rij voor de Expo staan, hij liep al tot de Art Gallery winkel. Wat waren wij blij dat we de pins pre-ordered hebben! Beetje rond gelopen, beetje foto’s gemaakt.


Om 17uur hadden we een reservering bij Chez Remy, maar goed ook, want de ingang zat bomvol met wachtende mensen! Het was voor ons alle drie de eerste keer eten hier, en we hoorden altijd positieve verhalen, dat wij erg benieuwd waren. De aankleding is erg mooi, je wordt na de attractie altijd al een beetje lekker gemaakt doordat je in het restaurant kan kijken.

Maar hierna heb ik helaas niet zulke positieve ervaringen. Mijn moeder bestelde water en de ober probeerde het duurste water aan haar te verkopen, maar duidelijk gezegd dat ze Vittel wilde. John wilde een biertje, en hij probeerde dat hij toch voor een grote ging, uiteindelijk niet gedaan. Wij wilden graag de salade zonder artisjok en mijn moeder zonder kaas. Dit was niet mogelijk. Hoezo niet? Omdat alle salades al kant en klaar klaar staan. En daar betaal je dan zoveel voor, voor een vooraf gemaakte salade?

Onze booth/tafel was niet schoon. Er lag een dikke laag stof op de rand, en de muur was vies met spattingen van iets vloeibaars. Toen we dat melden werd er niet zoveel mee gedaan, alleen maar “kan ik niets aan doen, dat is de taak van de schoonmakers en die zijn hier nu niet, die werken ‘s nachts”. We misten een vork. En hadden geen boter bij het brood. Na 15min kwam pas weer een ober langs toen we ons eten hadden, zodat we om mayonaise konden vragen en we gaven aan dat we geen boter hadden, werd ook niets mee gedaan. Toen we de rekening vroegen stond het verkeerde water erop, de duurdere versie… Nee, wij komen er niet weer. Ik vond het wel heel slecht dat ons duurdere keuzes zo erg werd aangepraat, dat de tafel vies was, en vervolgens niets met de feedback doen, en dat je zoveel betaald voor kant en klare salades! Wij komen er niet weer. Wat ik dan wel positief vond was dat het hoofdgerecht, de steak,  wel erg lekker was. 


En dat je na het eten na sluitingstijd in het park was, dus mooie foto’s kon maken zonder al teveel mensen erbij op.




Hierna gingen we naar de Expo, waar we rond 18:30-20:00 waren. Startnummers ophalen ging vlot, en was gelukkig niet meer zo vies warm als in 2016 bij opening. Met 1,5uur hadden we alles. Ook bij de informatie balie werden we goed geholpen. De shirts vielen dit jaar bij de dames veel kleiner uit, ik had dezelfde maat opgegeven als in 2016, maar dat zat dus veel te strak. De reden gaven ze me niet, maar ik mocht de BBB-challenge shirt niet ruilen voor een grote maat, de andere shirts wel. De plek waar je je pre-orders op kon halen was duidelijk aangegeven. En volgens mij was die avond de 5K medaille pin al uitverkocht, dus ik was blij dat we op ons gemak alles rustig konden bekijken en alle pins die we wilden ook al van te voren hadden besteld. Op alles kregen we dreampas korting, ook op de speciale photopass voor de runs.


Onderste shirt: 5K maat L, middelste HM maat L en bovenop BBB maat M. Zelfs de 2 Large vallen anders uit.

Na de Expo waar we toch langer waren dan we dachten zijn we naar Sequaia Logde gelopen voor een drankje bij de bar. Er was daar een meeting van een Facebook Group, dus daar even gedag gezegd. Daarna naar Cheyenne gegaan. We waren al sinds 02:00 wakker, na een reis van 6,5uur en de hele dag in de parken, hielden wij het voor gezien om 21uur.

Bij aankomst in onze kamer lag een kleine verassing, omdat we terugkerende gasten waren, lag er chocolade muntjes, flesjes water, koekjes, koffie en thee. Helaas alleen geen waterkoker. Toch een leuk extraatje!





Binnenkort dag 2! Kan even duren, ik moet alle foto's nog bekijken en selecteren.
In februari Pua laten liggen, nu kon ik hem niet weerstaan! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten