dinsdag 27 september 2016

Inaugural runDisney DLRP 1e dag (22-9-16)

Wauw, wat was het allereerste runDisney evenement in Disneyland Parijs fantastisch! Wat ben ik blij dat ik dit mee heb mogen maken. Op zaterdag hebben we 5km door de parken gelopen, en op zondag was daar de afstand die ik nog nooit in wedstrijd vorm had gelopen: de halve marathon! Ik neem jullie dag tot dag mee wat we hebben gedaan, beleefd en meegemaakt. Voor de mensen die alleen runDisney gerelateerde informatie willen lezen, deze is dik gedrukt.

Donderdag 22 september 2016
Het wekkertje ging al vroeg, zodat we om 2:30u met de auto naar Disneyland Parijs zouden rijden. De bedoeling was om bij Kortrijk te stoppen, vanaf 70km hield ik het al in de gaten. Nog 50km, nog 20, nog 10, nog 5... Om vervolgens langsheen te rijden. Dus uiteindelijk na 4uur rijden ergens een plaatsje in de rijden om te tanken. Heenreis verliep verder goed, rond 9:00u kwamen het terrein van Disney's Hotel Cheyenne oprijden.

We hadden via Facebook met Amerikanen afgesproken in verband met het aanschaffen van jaarpassen. Lijkt heel decadent, maar als wij los voor twee personen 5 entreetickets moesten kopen, waren we duurder uit dan 2 jaarpassen. (Wel €220 duurder zelfs!). En met de jaarpassen krijg je korting op van alles en nog wat, dus deze hadden we tijdens deze trip er allang uit. Bij Bureau Passeport Annuel werden we alleen niet zo vriendelijk ontvangen. Voordat we naar binnen gaan, werd mijn familie behoorlijk ondervraagd hoe wij de Amerikanen kennen. En mijn zus werd flink afgesnauwd "I am not talking to you, I am talking to her!" door de Cast Member. Ook eenmaal binnen waren de CM's naast elkaar hardop in het Frans aan het roddelen over ons, terwijl wij er gewoon vlak voor stonden. Beetje jammer. Maar goed, we hadden onze dreampassen!

Hierna hebben we afscheid genomen van de Amerikanen, en hebben we wat attracties gedaan. (Le Pays des Contes de Feés, Peter Pan, Pirates). In Fantasyland kwamen we onze eerste characters tegen: Alice en Queen of hearts! De rij was niet lang, maar de Hartenkoningin kreeg een roos van een bezoeker. En daar liep ze een hele tijd mee rond, weg van de fotolocatie, en dat duurde ons een klein beetje te lang... Maar Weer heel erg leuk hoe ze op mijn handtekeningenboekje reageerden! En de Queen of Hearts hadden we nog nooit ontmoet, dus weer een character erbij!

De Expo en merchandise
De spulletjes die in heb gekocht

De achterkant van het tshirt en de pins.
Mijn idee was om om 14u bij de Expo te zijn, deze zou om 15u open gaan.. Tijdens het runDisney is er een Expo, hier kun je o.a. de startnummers ophalen, (limited edition) merchandise kopen, naar lezingen luisteren, en verschillende kraampje bezoeken (hardloopartikelen). Nu ben ik helemaal vergeten om foto's van de Expo te maken! Om twee uur liepen we er naar toe, en de rij was al gigantisch! We zagen de Amerikanen, en ze zeiden al snel "come join us"! Dat lieten we ons geen tweede keer zeggen. Daar nog gezellig mee gekletst. Om 15u ging het open, en toch kwamen er mensen van alle kanten aanlopen, wat wel een hoop geschreeuw opleverde. We moesten denk ik 20min wachten totdat we naar binnen konden. Er waren van sommige pins maar 600 stuks, en er deden met de halve marathon al 13.000 hardlopers mee. Het was ontzettend warm binnen! En door het gedruk en de vele mensen, dacht ik nog dat het me niet zou verbazen als mensen hier zouden flauwvallen. Maar ons is het gelukt wat we wilden hebben! Het heeft ons 40min wachten bij de kassa gekost, maar dan heb je ook wat. Hierna hebben we de startnummers opgehaald, de kraampjes heb ik voor een andere keer bewaard, zoals ik al zei, het was ontzettend druk en warm.


Startnummers
Voor de 5K en de halve marathon waren aparte balies. We hebben eerst de 5K opgehaald, en we met ons vieren in 3 verschillende startvakken. A-B-C-D waren de vakken, en we kwamen er achter dat we op alfabetische volgorde waren ingedeeld. Niet echt leuk als je achternamen beginnen met D, K en V. Mijn vriend had startvlak C en ik B. Je mocht wel een vak zakken, dus dat besluit was snel gemaakt. Voor de halve marathon moest je een tijd opgegeven waarop je dacht dat je zou finishen. We hebben dezelfde tijd ingevuld, en dus kwamen we beide in B terecht. Mijn geboortedatum stond niet goed op de papieren die je nodig had om de nummers op te halen. En toen ik aan de beurt was, duurde het heel lang... Ze waren steeds weer opnieuw aan het scannen, dus ik vroeg wat het probleem was. Was iets met de computer zeiden ze. Wat bleek nou, de wifi was uitgevallen! Ik was echt bang dat ik mijn startnummer niet zou krijgen in verband met de geboortedatum. Na 10min hadden ze weer ontvangst, en kreeg ik mijn startnummer! Bij de startnummers kreeg je een doorzichtige runDisney zak (deze kon je gebruiken om spullen voor de race te bewaren), en het programma boekje. Hierna konden we ergens anders de tshirts ophalen die bij de inschrijving hoort. 

De 5K shirt, startnummer en medaille.







De semi marathon shirt, startnummer en medaille.
















De tas die op de foto staat kon je gratis meenemen nadat je je gegevens achterliet om op de hoogte te blijven van runDisney in Parijs. Medaille kreeg je natuurlijk pas na de finish, maar deze stond nu al bij op de foto die ik heb gemaakt.

Rond 17u waren we weer bij het hotel om onze kamersleutels op te halen. Hierna hebben we gegeten bij Chuck-O-Wagon, het buffet van Hotel Cheyenne. Het was allemaal lekker gekruid, en het zag er goed uit. Maar alles was koud! Niet lauwwarm, echt koud... Ik had het al wel vaker gehoord, maar we dachten dat het niet altijd zo zou zijn. Helaas. We hebben ook veel minder gegeten dan we normaal zouden doen. Hier gaan we nooit meer naar toe. 

Hierna hebben we ons even opgesplitst, ik wilde nog naar de kraampjes in de Expo kijken, en heb toen ook de zwarte runDisney tas opgehaald (er was ook een lichtblauwe variant). Vervolgens even alleen door de winkels van Disney Village gelopen. Daarna met de jongens afsproken om 21u om de avondshow Dreams te kijken. Maar die bleek al om 20:30u te beginnen, maar gelukkig wel de laatste 20min ervan gezien! 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten