donderdag 29 september 2016

TRrunDisney DLP 2e dag (vrijdag 23-9-16)

Vrijdag 23 september 2016

Vandaag hebben we lekker op tijd ontbeten om volop te kunnen genieten van de Extra Magical Hours vanaf 8:00u. Bij de ingang stonden onze vriendjes Knabbel en Babbel al! Echt een leuke foto locatie zo voor Mainstreet en het kasteel!
Nog ietwat slaperige oogjes :P
Donald trots dat hij in het
handtekeningenboekje stond! "That's me!"







En ietsjes verderop stond onze grote vriend Donald!
Vervolgens door gegaan naar Buzz Lightyear, maar deze attractie had net een storing. Achteraf bleek dat mijn zus en haar vriend er op dat moment inzaten, en dus geĆ«vacueerd werden. Dan toch maar in Space Mountain. Elke trip is het weer: 1x in Space Mountain is voldoende. Kom er altijd met een beetje hoofdpijn uit.
Hierna zijn we naar de Studios Park gegaan. Ratatouille hadden we beide nog nooit gedaan. En wat is die leuk! Echt heel bijzonder gemaakt. Ik zal geen spoilers plaatsen. 

Vervolgens naar Rock 'n Rollercoaster, en omdat hij er zo dichtbij in de buurt zit: een bezoekje aan Spiderman! Wat doet hij het toch goed, die stem ook, geweldig! Wat wel jammer was dat de fotografen niet goed op de hoogte waren van de speciale runDisney Photopass+. We konden deze vanaf vrijdag tot en met zondag gebruiken, maar deze fotograaf beweerde dat dat niet zo was. Ondanks dat ik vertelde dat we de pas vanochtend ook al hadden gebruikt. Dus deze foto's moesten we laten weer omzetten. 



Hierna nog een keer met een fastpass Ratatouille gedaan. 1 van de schermen deed het niet, en kort daarna was de attractie alweer gesloten. We zijn blij dat we niet lang hebben hoeven wachten, en hem sowieso 1x goed werkend hebben gezien. 

Hierna Mickey & The Magician voor het eerst gezien: wauw, wat een show! Ge-wel-dig! Je staat echt versteld van hoe ze sommige dingen hebben gedaan, en het is duidelijk dat een echte magician aan de show heeft meegewerkt. Goeie zangers en dansers ook. Mijn favoriete stuk was toch wel van The Lion King, je komt ogen tekort!

Hierna hebben we nog wat gegeten, en zijn we weer naar de Expo gegaan. We moesten onze vouchers nog omwisselen voor armbanden voor de speciale vrijdagavond party. Op de Expo staan ook de medailles van andere runDisney wedstrijden, sommigen moeten nog gebeuren zelf. Erg leuk om te zien. 
WDW Marathon Weekend januari 2017: v.l.n.r. marathon, halve marathon, 10K en 5K medaille.

Hierna nog weer even het Disneyland park ingegaan. Wat een mooie kleuren heeft It's a Small World nu! Ennn, ik heb eindelijk mijn pineapple whip gehad: een vanille softijsje met ananas siroop. Heerlijk verfrissend! 

















Hierna ben ik nog weer even naar het hotel gegaan, de jongens gingen de parken nog even in. Ik wilde een beetje energie besparen voor de party.









Voorafgaan aan de party hebben we een aantal leden van mijn favoriete Disney forum ontmoet. 
Cafe Mickey www.cafemickey.com
















The inaugural Party
De party begon om 19:30u in de Walt Disney Studios. In de rij voor de studios werd het programma boekje al uitgedeeld.

We wisten van te voren al dat Captain America er ook zou zijn, en dat was ons doel nummer 1! Er waren twee eetgelegenheden: Blockbuster Cafe en Restaurant En Coulisses. Die laatste is vlak na de ingang, en daar zagen we al heel veel mensen naar toe gaan. Die hebben we eerst overgeslagen. In Studio 1 stonden Goofy en Pluto al vrolijk te dansen en gek te doen, erg leuk om te zien. Na Studio 1 was er een foto gelegenheid, daar hebben we gebruik van gemaakt. De foto's zijn nog niet beschikbaar van de Photopass+, deze volgen nog. We liepen door naar het Blockbuster Cafe, Captain zou er pas vanaf 20u zijn, maar er begon zich al een behoorlijke rij te vormen voor hem, en Blockbuster zag inmiddels ook al zwart van de mensen, dat we toch maar hadden besloten om in de rij voor de Captain te gaan staan.
Na 45min wachten waren wij aan de beurt! Hij was ondertussen al een keer weggegaan om 20:15, om even de neus te poederen. Arme Captain, het was zo ontzettend warm voor hem in de spotlight en in het warme pak, dat je het zweet van zijn gezicht zag lopen. Wij kregen dus een frisse captain, haha. Hij zat echt goed in zijn rol. Vroeg aan de dames "Is that your boyfriend? Does he take you dancing?". Lief toch!



Mijn handtekeningenboekje



Jeeej, we hebben Captain America ontmoet! Blij, blij! 
Hierna gingen we naar het Blockbuster Cafe. Ik weet niet meer alles wat je kon eten. Je mocht maar 1 voorgerecht (salade), 1 hoofdgerecht (krabburger, pasta of hamburger) en 1 toetje (fruit of een mini magnum) en wat te drinken (flesje) nemen. Wat nou onbeperkt...? Ik snap het enigzins wel, ik denk als iedereen gaat stapelen, ze het niet zo massaal het kunnen aanvullen en er waarschijnlijk heel veel wordt weggegooid. Iedereen moest ook lang de kassa om het aan te laten slaan, ondanks dat het gratis was. Na zeker 25min wachten had ik mijn eten, en bleek de pasta steenkoud te zijn! Maar dat was bekend want ik werd gelijk met mijn bakje naar de magnetron verwezen. De jongens wilden nog een keer wat eten, maar wij hadden niet zoveel zin om weer zo lang in de rij te moeten staan.
Na het eten zijn de jongens nog in Rock n Rollercoaster geweest, en de dames gingen naar Spiderman. Maar na 15min was de rij nog niets opgeschoten, dus zijn we er maar uitgestapt. De jongens gingen nog een keer de achtbaan in, en daarna zijn we naar het andere restaurant gelopen. Het was inmiddels 21:30u, en niemand had meer honger, dus wij hebben nog een ijsje opgehaald en nog een fles drinken voor de volgende dag. Ja, zuinige Nederlanders nemen toch mee waar ze voor betaald hebben.

Wat vond ik van de party? Leuk en uniek dat ze het organiseerden. Maar ik sla volgend jaar wel over. Het enige bijzondere vond ik dat Captain America er was. Het eten wat niet bijzonder, en het was veel te druk bij het eten. De attracties waren tot 22u open, en de restaurants tot 23u. De party duurde officieel tot 23:30u, maar wij hadden een hele lange dag gehad, vanaf 8u al in de parken, en met de kennis dat we de volgende morgen om 7uur 5kilometer zouden gaan hardlopen, zijn we al om 21:30u vertrokken. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten